سیاسی

فؤاد حسین:
عراق خواستار دریافت ادله و تحلیل‌های سازمان ملل درباره جنایت‌های داعش است

وزیر خارجه عراق در دیدار سرپرست مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات داعش تاکید کرد که مقامات عراقی خواستار دریافت ادله و تحلیل‌های سازمان ملل درباره جنایت‌های داعش هستند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین وزیر خارجه عراق چهارشنبه (12 ژوئن) در دفتر خود از آنا برو بابیس سرپرست مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) استقبال کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار درباره اقدامات یونیتاد برای پایان دادن به حضور سازمان تروریستی داعش در عراق تا ماه سپتامبر آتی مطابق با قطع‌نامه 2697 شورای امنیت رایزنی شد.

حسین در این دیدار تاکید کرد که مقامات قضایی و دولتی متخصص عراق خواستار دریافت ادله کافی و تحلیل هایی هستند که یونیتاد درباره جنایت‌های سازمان ترویستی داعش در زمان اشغال شماری از مناطق عراق در سال 2014، جمع آوری کرده است.

از طرفی دیگر این مسئول فعال در سازمان ملل خلاصه‌ای از اقدامات اساسی تیم یونیتاد را ارائه کرد و گفت که یونیتاد در این مرحله در حال تکمیل آرشیو و مستندسازی دلایل و تحلیل ها است تا به مقامات متخصص عراقی تحویل دهد.

وی همچنین اشاره کرد که این تیم سازمان ملل در ماه های گذشته بر اساس دو قطع‌نامه 2379 و 2697 بسیاری از ادله و اسناد را تحویل مقامات عراقی متخصص داده است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا