سیاسی

حماس خواستار اعمال فشار امریکا بر رژیم صهیونیستی شد

جنبش حماس از امریکا خواستار شد تا در راستای دستیابی به آتش بس پایدار، به رژیم صهیونیستی فشار وارد کند.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس در بامداد پنج شنبه (13 ژوئن)، از امریکا خواستار شد تا در راستای دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه، به رژیم صهیونیستی فشار وارد کند.

به گزارش «الحره»، حماس در بیانیه ای اعلام کرد که در حالی که آنتونی بیلنکن وزیر خارجه امریکا درباره موافقت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد اخیر برای آتش بس سخن می گوید، ما نشنیده ایم که یک مقام صهیونیستی درباره این توافق سخن بگوید. ما از بلینکن و دولت جو بایدن رئیس جمهور امریکا خواستاریم تا به رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند.

جنبش حماس تاکید کرد که همواره در راستای دستیابی به توافقی جامع و فراگیر مطابق با خواسته های عادلانه فلسطین در توقف نهایی تجاوز، عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آوارگان، بازسازی و امضای معامله جدید برای تبادل اسیران، تعامل مثبتی داشتیم.

روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از طرح رئیس‌جمهور امریکا برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه حمایت می‌کند، رأی مثبت داد.

پس از آن جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آماده همکاری با میانجیگران برای مذاکرات غیر مستقیم به منظور اجرای مفاد مصوبه شورای امنیت است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز گفت که تل‌آویو به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و در «مذاکرات بی معنا» با حماس مشارکت نخواهد کرد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا