خبر اولسیاسی

باقری در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین:
چشم انداز ایران توسعه همه جانبه روابط با عراق است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق اعلام کرد که چشم انداز ایران توسعه همه جانبه روابط با عراق است.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در نشست خبری مشترک با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران نسبت به مذاکرات امروز ابراز خوشنودی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، حسین اعلام کرد که در این دیدار درباره آتش بس در غزه و موضع عراق در این خصوص رایزنی شد.

وی افزود که در این دیدار درباره توسعه پیامدهای جنگ در لبنان که بر تمام کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت، گفت وگو صورت گرفت.

از طرفی دیگر باقری ضمن اشاره به شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران از ابراز همدردی دولت و ملت عراق قدردانی کرد.

وی در خصوص دیدار با وزیر خارجه عراق گفت که ما در این نشست، درباره روابط بین دو کشور گفت‌وگو کردیم.

این مقام ایرانی افزود که دو ملت عراق و ایران دارای تمدن و تاریخ مشترک هستند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران بیان کرد که چشم انداز کشور توسعه همه جانبه روابط با عراق است.

باقری افزود که ما در این دیدار بر وجود بخش های مشترک زیادی بین عراق و ایران تاکید کردیم.

وی در خصوص جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت که کشتار دسته جمعی در غزه باید بدون هیچ قید و شرطی متوقف شود.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت که نگاه دو کشور در این خصوص مشترک است و باید نسل کشی پایان یابد.

باقری افزود که عراق و ایران بر توقف بدون شرط نسل کشی صهیونیست‌ها تاکید دارند و معتقدند کشورهای اسلامی باید ظرفیت‌های خود را تجمیع کنند.

وی ادامه داد: ما و عراق باهم متفقیم و تلاش داریم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم تا در این شرایط در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که صهیونیست‌ها به دلیل ناکامی ممکن است دامنه تجاوز را تسری دهند و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه دانست.

باقری در ادامه در خصوص رفتار متناقض امریکا اظهار داشت: ما بر این باوریم اگر امریکایی‌ها در ابتکارات سیاسی و توقف جنگ جدی هستند، لازم نیست خیلی به خود زحمت دهند آنها دست از کمک به صهیونیست‌های اشغالگر بکشند.

وی گفت که امریکایی‌ها نمی‌توانند از یک طرف پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را به صهیونیست‌ها بدهند و از طرف دیگری با چهره صلح دوستانه ابتکار سیاسی را در دست خود بگیرند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پایان بار دیگر اعلام کرد که ایران و عراق همواره دو ستون رخنه ناپذیر و رکن ثبات در منطقه هستند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا