خبر اولسیاسی

تاکید السودانی و باقری بر اجرای یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان عراق و ایران

نخست وزیر عراق و سرپرست وزارت امور خارجه ایران با یکدیگر دیدار و بر تداوم برگزاری نشست های کمیته های مشترک و اجرای یادداشت های تفاهم امضا شده میان دو کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی در ابتدای این دیدار بار دیگر حادثه دردناک فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و هیئت همراه وی را تسلیت گفت.

وی تاکید کرد که عراق به سمت و سوی تحکیم پایه های همکاری سازنده و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در حال پیش روی است که این امر محقق کننده منافع دو کشور همسایه و شکوفایی دو ملت است.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی، تحولات تجاوز در غزه و نتایج تاسف بار آن در سطوح انسانی، جنایت های وحشیانه و روزانه نیروهای اشغالگر علیه ملت فلسطین، ضرورت تلاش جدی از جانب جامعه جهانی برای توقف تجاوزات و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در منطقه رایزنی کردند.

در این دیدار بر تداوم برگزاری نشست های کمیته های مشترک و اجرای یادداشت های تفاهم امضا شده میان دو کشور در بخش های انرژی، امنیت، آموزش، حمل و نقل و دیگر زمینه های اقتصادی حیاتی تاکید شد.

از طرفی دیگر سرپرست وزارت امور خارجه ایران نسبت به همدردی عراق با جمهوری اسلامی ایران در حادثه دردناک مذکور تقدیر و تشکر کرد.

باقری همچنین نقش محوری عراق در منطقه و تلاش پیوسته این کشور برای تقویت ثبات به واسطه نزدیک کردن نظرات میان کشورها را ستود.

وی در ادامه بر حمایت ایران از تلاش عراق در اجرای پروژه راهبردی جاده توسعه و آمادگی کشورش برای کمک در این پروژه تاکید کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا