سیاسی

بارزانی در دیدار با باقری: امنیت منطقه به نفع همگان خواهد بود

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ایران، ضمن گفت وگو درباره مسائل سیاسی و امنیتی منطقه تأکید کرد که امنیت و آرامش در منطقه به نفع همگان خواهد بود.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران، ضمن گفت وگو درباره مسایل سیاسی و امنیتی منطقه، تأکید کرد که امنیت و آرامش در منطقه به نفع همگان خواهد بود.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی امروز جمعه با علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در اربیل دیدار و گفت وگو کرد.

مسرور بارزانی در این دیدار گفت: از طرف خودم و دولت و مردم اقلیم کردستان به جناب آقای باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می گویم.

بارزانی افزود: ما دیدار و گفت وگوی بسیار خوبی با جناب سرپرست وزارت خارجه ایران داشتیم و بر سر موضوع گسترش روابط دو جانبه، بهبود روابط اقتصادی میان ایران و عراق و به ویژه اقلیم کردستان و همچنین دربارۀ ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات منطقه بحث و تبادل نظر کردیم.

از طرفی دیگر، باقری گفت: بر تحکیم پیوندها و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی تأکید داریم و خواهان توسعه همکاری‌های اقتصادی هستیم.

سرپرست وزارت خارجه ایران افزود: در این دیدار ابراز امیدواری کردیم اربعین پیش رو با مدد گرفتن از تجارب قبلی و همکاری تسهیلات بیشتری را به زائران ایرانی بدهیم.

وی تصریح کرد: به صراحت اعلام می کنیم در کنار همه امت اسلامی و کشورهای اسلامی و در کنار مردم مظلوم فلسطین و به ویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه خواهیم بود که از حقوق خود در مقابل جنایتکاران صهیونیست دفاع می کنند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا