سیاسی

رایزنی باقری با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در اربیل با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، علی باقری که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات منطقه کردستان عراق و قدردانی از دولت و ملت عراق و مسئولان کردستان عراق به خاطر همدردی با دولت و مردم ایران در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، در اربیل حضور دارد، بعدازظهر امروز با نچیروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت خارجه امروز با مسعود بارزانی و همچنین مسرور بازرانی نیز دیدار کرد. باقری همچنین در ضیافت ناهار نچیروان بارزانی حضور یافت.

وی پیش از اربیل نیز سفری یک روزه به بغداد داشت و ضمن قدردانی از مردم و دولت عراق به خاطر ابراز همدردی آنها با دولت و مردم ایران پس از شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه درباره روند مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش روابط و تحولات منطقه به ویژه اوضاع غزه به رایزنی پرداخت.

باقری قرار است در ادامه این سفر به سلیمانیه نیز برود. اهدای تاج گل بر مزار جلال طالبانی و امضای دفتر یادبود و دیدار با بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و نشست با دبیران احزاب سیاسی از جمله برنامه‌های باقری در سلیمانیه است.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا