اقتصادی

ایران سالانه 2.5 میلیارد دلار کالا به اقلیم کردستان صادر می‌کند

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت که ایران سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار کالا به اقلیم کردستان عراق صادر می‌کند.

میدل ایست نیوز: حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت که ایران سالانه 10 میلیارد دلار کالا به عراق صادر می کند که حدود 2.5 میلیارد دلار آن به اقلیم کردستان صادر می شود.

به گزارش رووداو، حسینی در گفت‌وگو با این شبکه خبری گفت که پس از سفر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران، برخی مشکلات فیمابین حل شد و اکنون به توسعه روابط تجار می‌اندیشیم.

وی افزود که در دو ماه نخست سال جاری، ایران 1.6 میلیارد دلار کالا به غیر از گاز و برق به عراق صادر کرد که نشان می‌دهد ایران ۸۰۰ میلیون دلار در ماه کالا به عراق صادر می‌کند.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق توضیح داد که در سال گذشته، روابط تجاری ایران با اقلیم کردستان خوب نبود و از ۱۰ میلیارد دلار صادرات به عراق، حدود 2.5 میلیارد دلار به اقلیم کردستان صادر شده بود.

حسینی گفت که، شیشه و فولاد، دومین کالای دارای بیشترین صادرات از ایران به عراق است.

وی بیان کرد که عراق سالانه چیزی حدود ۶۷ الی ۷۵ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران تنها ۱۰ میلیارد دلار است که برای ایران مبلغ کمی است.

حسینی پیش بینی کرد که صادرات ایران به عراق به ۱۲ میلیارد دلار افزایش یابد و گفت که برای این افزایش در سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی گفت که امریکا اخیراً اجازه داده است بانک تجارت عراق، برخی از بدهی‌های ایران را پرداخت کند و برای تجارت آزاد، امریکا، برخی از بانک‌های عراق که در فهرست سیاه بوده را از آن خارج کرد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا