سیاسی

تاکید فؤاد حسین بر اهمیت گفت‌وگوی سازنده برای حل بحران اوکراین

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای اوکراینی خود، بر اهمیت تقویت و ترجیح دادن راه‌های دیپلماتیک و گفت‌وگوی سازنده میان طرفهای درگیر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در سوئیس با دیمترو کولیبا، وزیر خارجه اوکراین دیدار کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف درباره مذاکرات عمیق درباره راه های تقویت تلاش ها برای برقراری صلح در اوکراین و پایان جنگ رایزنی کردند.

فؤاد حسین، بر اهمیت تقویت و ترجیح دادن راه های دیپلماتیک و گفت وگوی سازنده میان طرف های درگیر از طریق تقویت میانجیگری های بین المللی و اتکا بر طرح های صلح مورد حمایت همه از جمله سازمان ملل تاکید کرد.

وزرای خارجه عراق و اوکراین درباره آخرین تحولات و چالش های تحقق صلح پایدار از جمله بحران های انسانی و اقتصادی ناشی از جنگ گفت وگو کردند.

در این راستا، وزیر خارجه عراق بر موضع ثابت عراق در حمایت از صلح تاکید کرد و گفت که عراق به دنبال تقویت تلاش ها با همکاری با جامعه بین الملل و روسیه و اوکراین برای تحقق ثبات و صلح در منطقه است.

دو طرف همچنین درباره تقویت روابط دوجانبه میان عراق و اوکراین با تمرکز بر گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی و سیاسی رایزنی و بر سر برگزاری نشست کمیته مشترک دو کشور در بغداد در سال جاری توافق کردند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا