سیاسی

دیدار رئیس امارات با سران امریکا و انگلستان در حاشیه نشست گروه هفت

رئیس امارات در حاشیه نشست گروه هفت با سران رئیس جمهور امریکا و نخست‌وزیر بریتانیا جداگانه دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، رئیس امارات در حاشیه نشست گروه هفت با سران رئیس جمهور امریکا و نخست‌وزیر بریتانیا جداگانه دیدار کرد.

به گزارش «روسیا الیوم»، کاخ سفید در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که محمد بن زاید و جو بایدن در دیداری در حاشیه نشست سران گروه هفت بر شراکت راهبردی دائمی میان امریکا و امارات تأکید کرده و مسائل اقتصادی و فناوری و همچنین مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات غزه را بررسی کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) خبر داد که محمد بن زاید و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا، روابط دو کشور و راه‌های گسترش آن در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و توسعه‌ای را بررسی کردند.

آنان همچنین مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد اهتمام مشترک را بررسی و بر ضرورت تقویت پایه‌های صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و جهان تأکید کردند.

رئیس امارات روز جمعه در نشست گروه هفت درباره هوش مصنوعی و انرژی حضور یافت.

وی تأکید کرد که امارات اهتمام جدی به ایجاد نظام متکامل هوش مصنوعی دارد که به ایجاد راه‌حل‌های مؤثر برای پایدارسازی منابع انرژی بینجامد.

محمد بن زاید ابراز امیدواری کرد که این نشست الهام‌بخش مرحله تازه‌ای از همکاری جمعی و مسئولانه درباره فناوری‌های نوین باشد تا بتوان مانع از افزایش شکاف توسعه‌ای میان کشورهای جهان شد و از ایجاد دوقطبی‌های جدید جلوگیری کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا