سیاسی

سفر فرستاده بایدن به تل آویو برای جلوگیری از جنگ در جنوب لبنان

آموس هوکشتاین فرستاده ویژه امریکا همزمان با التهاب در مرزهای لبنان و رژیم صهونیستی دوشنبه عازم تل آویو خواهد شد.

میدل ایست نیوز: آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا به منطقه، بار دیگر به منظور جلوگیری از وقوع یک جنگ همه جانبه بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی راهی تل آویو خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، مقامات اسرائیلی اعلام کردند «آموس هوکشتاین» فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به منطقه، دوشنبه آینده وارد تل آویو خواهد شد تا از تبدیل تنش بین اسرائیل و حزب الله لبنان به یک جنگ فراگیر و همه جانبه جلوگیری کند.

در همین حال پایگاه اکسیوس به نقل از مقامات امریکایی نوشت که ظرف چند روز گذشته، ماموریت جلوگیری از تبدیل خشونت‌های مداوم در مرز اسرائیل و لبنان به یک جنگ، به اولویت فوری کاخ سفید تبدیل شده است و بعد از برقراری آتش بس در غزه در مرتبه دوم اولویت قرار دارد.

یک مقام رژیم صهیونیستی به اکسیوس گفت: هوکشتاین در این سفر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل، دیدار و با آن‌ها در خصوص کاهش تنش‌ها بین تل آویو و حزب الله گفت‌وگو خواهد کرد و از آن‌ها خواهد خواست که حمله زمینی حتی حمله محدود به لبنان انجام ندهند.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند قرار است یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به ریاست ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی نیز پنجشنبه آینده برای گفت‌وگو در مورد لبنان، غزه و برنامه هسته‌ای ایران راهی کاخ سفید شوند.

گفتنی است ارتش لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که جوزف عون فرمانده ارتش لبنان نیز که به امریکا سفر کرده است، با ژنرال مایکل کورلا، فرماندهی نیروهای مرکزی امریکا در شهر تمپا در ایالت فلوریدا دیدار و با یکدیگر در خصوص وضعیت کلی لبنان و منطقه و راه‌های تقویت همکاری بین ارتش لبنان و واشنگتن گفت‌وگو کردند.

همچنین بخوانید:

محاسبات پیچیده اسرائیل در برابر پیامدهای ناشناخته حمله به لبنان

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا