سیاسی

عنایتی: حجاج ایرانی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای انجام فعالیت‌های خارج از عرف در مناسک حج ندارند

سفیر ایران در عربستان در اظهاراتی گفت که حجاج ایرانی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای انجام فعالیت‌های خارج از عرف در مناسک حج ندارند.

میدل ایست نیوز: سفیر ایران در عربستان به برخی ادعاهای مطرح شده درمورد قصد حجاج ایرانی برای انجام اعمال خارج از عرف واکنش نشان داد و گفت که حجاج ایرانی از منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند و مسئولان ایرانی حج را مظهر وحدت و نزدیکی مسلمانان می‌دانند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان در اظهاراتی گفت که حجاج ایرانی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای انجام فعالیت‌های خارج از عرف در مناسک حج ندارند.

وی در گفت‌وگو با ایندیپندنت عربی تاکید کرد: تقریبا ۹۰ هزار ایرانی روزها و شب‌های معنوی را در عربستان سپری کردند و توانستند اعمال خود در مکه را به آسانی و اطمینان کامل انجام دهند، آن‌ها همچنین توانستند به مسجدالنبی و زیارت بقیع بروند.  حجاج در آستانه تکمیل حج خود و بازگشت به وطن هستند تا حجی مورد قبول و با خاطرات خوب داشته باشند.

عنایتی افزود: با توجه به موقعیت دیپلماتیکی که دارم متوجه سازماندهی فوق‌العاده حجاج ایرانی شدم و مقامات ذیربط عربستانی نیز برای تسهیل امور حجاج تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.

سفیر ایران در ریاض خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی از منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند زیرا در ایران دوره‌های متعدد بهداشتی، فرهنگی، اداری و دینی برای آشنایی با مناسک حج و فضای معنوی در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: مسئولان ایرانی حج را مظهر وحدت و نزدیکی مسلمانان و فرصتی بزرگ برای تقرب الهی و تفکر درمورد مسائل مهم مسلمانان می‌دانند.

عنایتی در پاسخ ضمنی به ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه حجاج ایرانی قصد دارند اقدامات خارج از عرف انجام دهند گفت: توصیه به حجاج ایرانی این بود که «از این فرصت برای دعا و قرائت قرآن بهره ببرند».

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا