سیاسی

توصیف یونیسف از وضعیت کودکان در نوار غزه

سخنگوی یونیسف که هم اکنون در غزه به سر می برد، گفت: در نوار غزه هیچ چیز طبیعی و عادی نیست و کودکان در ترس دائم به سر می‌برند و بمباران‌های مداوم خواب از چشمان کودکان ربوده است.

میدل ایست نیوز: صندوق کودکان سازمان ملل با اسفبار توصیف کردن اوضاع نوار غزه اعلام کرد جنگ غزه بیش از هر چیز دیگر علیه کودکان این منطقه است.

به گزارش الجزیره، جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به اینکه  تأثیر جنگ بر افراد کم سن و سال در نوار غزه موید این است که این جنگ در واقع جنگ علیه کودکان است و کشتار و تخریب صورت گرفته به دست ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای کودکان غزه و منطقه هرگز صلح به ارمغان نخواهد آورد.

سخنگوی یونیسف که هم اکنون در غزه به سر می برد، نگرانی عمیق خود را نسبت به از بین رفتن امید در میان ساکنان نوار به ویژه در بین  کودکان و جوانان ابراز کرد و از جهانیان خواست برای پایان دادن به این فاجعه انسانی اقدام کنند.

وی با بیان موارد اندوهبار و دردناکی از زندگی کودکان در غزه که خانه و کاشانه و اعضای خانواده خود را از دست داده اند و از سوء تغذیه و آسیب های روانی رنج می برند، بر ضرورت  برقراری آتش بس فوری برای نجات جان کودکان و ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به آنها تاکید کرد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد در اینجا (نوار غزه) هیچ چیز طبیعی و عادی نیست و کودکان در ترس دائم به سر می برند و ظرف سه شب گذشته که من در اینجا بوده ام بمباران های مداوم و پهپادها خواب از چشمان کودکان ربوده اند و زخم‌ها و جراحت هایی که در بدن کودکان در بیمارستان الاقصی مشاهده کردم، بسیار وحشتناک بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا