خبر اولسیاسی

مشاور امنیت ملی امریکا:
برخی تعدیلات حماس درباره طرح بایدن قابل پذیرش است

مشاور امنیت ملی امریکا اعلام کرد که واشنگتن نظر خود درباره پاسخ حماس به طرح آتش‌بس بایدن را به میانجیگران ابلاغ کرده و افزود که برخی تعدیلات حماس را می‌توان پذیرفت.

میدل ایست نیوز: جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، اعلام کرد که واشنگتن نظر خود درباره پاسخ حماس به طرح آتش‌بس بایدن را به میانجیگران ابلاغ کرده و افزود که برخی تعدیلات حماس را می‌توان پذیرفت.

به گزارش «الجزیره»، سولیوان در حاشیه نشست صلح اوکراین در سوئیس، به خبرنگاران گفت که گام بعدی تماس میانجیگران با حماس است و افزود که امریکا به مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و میانجیگران قطری و مصری اعتماد کامل دارد.

وی اظهار داشت که حماس خواستار برخی تعدیلات در پیشنهاد آتش‌بس شده که قابل انتظار نبود و می‌توان آنها را پذیرفت و افزود که برخی تعدیلات حماس نیز با پیشنهاد بایدن و قطعنامه شورای امنیت ناسازگار است.

با وجود این سولیوان تأکید کرد که «همچنان امکان رسیدن به توافق وجود دارد».

مشاور امنیت ملی امریکا ادامه داد که روز یکشنبه (امروز) با نخست‌وزیر قطر دراین‌باره مذاکره خواهد کرد.

در این راستا، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت که بازگشت همه اسیرانی که در دست حماس هستند از طریق عملیات نظامی انجام نخواهد شد.

روز سه‌شنبه گذشته گروه‌های مقاومت فلسطینی پاسخ حماس به پیشنهاد 3 مرحله‌ای بایدن را به میانجیگران قطری و مصری ابلاغ کردند.

پس از آن، دولت امریکا حماس را به مانع‌تراشی در مسیر توافق متهم و اعلام کرد که شرط‌های حماس قابل اجرا نیست.

با وجود آنکه آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با طرح بایدن موافقت دارد، تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی از جانب تل‌آویو درباره این طرح مطرح نشده است.

یک مقام ارشد حماس نیز به «رویترز» گفته بود که تعدیلاتی که حماس مطالبه کرده «چندان بزرگ» نیست و شامل خروج کامل نیروهای رژیم صهیونیستی از غزه و تضمین گرفتن از رژیم برای پایان دادن به جنگ است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا