اجتماعی

تدابیر ویژه وزارت حمل و نقل عراق برای ایام عید قربان و بازگشت حجاج

وزارت حمل و نقل عراق از تدابیر ویژه برای تسهیل حمل و نقل در ایام عید قربان خبر داد و اعلام کرد تمامی مقدمات و تدارکات لازم برای بازگرداندن حجاج عراقی بیت الله الحرام در نظر گرفته شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق با تشریح جزئیات برنامه های مربوط به جابه‌جایی زائران در عید سعید قربان، از تکمیل شدن تمامی مقدمات لازم برای بازگرداندن حجاج بیت الله الحرام از عربستان سعودی به عراق و همچنین آماده سازی فرودگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران و مسافران در ایام عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت حمل و نقل عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: شرکت عمومی مدیریت حمل و نقل خصوصی با هدایت مستقیم رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق برنامه ای یکپارچه برای ایام عید قربان آماده کرده و بر اساس آن به کادرهای نظارت میدانی دستور داده است در حال آماده باش قرار گیرند و روند تردد تاکسی ها به ویژه در شهرهای مذهبی را به دقت زیر نظر داشته باشند و استفاده از گاراژهای یکپارچه برای تسهیل روند حمل و نقل شهروندان را در دستور کار قرار دهند.

این منبع افزود: کمیته های بر کنترل قیمت های حمل و نقل نظارت دارند و 29 خط در بغداد و چندین خط در سایر استان ها، براساس بخشنامه وزیر حمل و نقل، بر جابه‌جایی انبوه مسافران تمرکز دارند.

در همین حال، شرکت عمومی هواپیمایی عراق نیز اعلام کرد تمامی الزامات اعم از خدمه و هواپیماهای پهن پیکر برای انتقال زائران خانه خدا به میهن پس از پایان مناسک حج آماده است و بیش از 19 هزار زائر از طریق هوایی به کشور باز خواهند گشت و با هماهنگی نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی بیش از 24 اتوبوس نیز برای انتقال زائران از طریق مرزهای زمینی عربستان به عراق اختصاص داده شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: شرکت کل فرودگاه ها و مدیریت ناوبری هوایی عراق نیز در قالب یک طرح جامع با هدف خدمت‌رسانی به زائران و مسافران در ایام عید سعید قربان، نیروهای خود را برای آماده سازی فرودگاه ها و ارائه بهترین خدمات به مسافران بسیج کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا