سیاسی

تهران: بیانیه 3 کشور اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران پوچ است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار و در‌برگیرنده ادعاهای خلاف واقع دانسته و آن را محکوم می‌کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، در این بیانیه آمده است: همانگونه که بارها اعلام شده است، برنامه هسته‌ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و دفاعی  ایران ندارد.

این بیانیه اشاره کرد: طنز تلخ ماجرا این است که کشورهایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده داشته و خود مسئول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می‌کنند. ‌

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود بوده و طرحها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ایران تاکید کرد که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنشی نیست، بلکه بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های نادرست غربی‌ها در این خصوص مانند دیگر خطاهای آنها راه به جایی نخواهد برد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران همچنین آمده است: جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفت‌وگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه و شكست‌ خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسائل و موضوعات همه طرف‌هاست.

پیش از این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیه‌ای مشترک نسبت به گام‌های اخیر ایران برای توسعه بیشتر ظرفیت‌های هسته‌ای خود، ابراز نگرانی کردند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا