سیاسی

سنتکام خبر داد:
نجات خدمه کشتی یونانی هدف قرار گرفته در دریای سرخ

نیروهای دریایی وابسته به فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) از نجات خدمه یک کشتی هدف قرار گرفته در آب‌های دریای سرخ توسط انصار الله خبر داد.

میدل ایست نیوز: نیروهای امریکایی اعلام کردند خدمه یک کشتی یونانی را که در توسط نیروهای انصار الله در دریای سرخ هدف قرار گرفته بود؛ نجات دادند.

به گزارش الشرق الاوسط، نیروهای دریایی وابسته به  فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) روز یکشنبه اعلام کردند خدمه کشتی موسوم به «توتور» متعلق به یک شرکت یونانی را که با پرچم لیبریا  کالا‌های فله‌ای را در دریای سرخ جابجا می‌کرد و هدف حملات نیروهای انصارالله قرار گرفتند، نجات داده‌اند.

پیش از این نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس و یکی از وزیران فیلیپینی اعلام کرده بودند خدمه  کشتی یونانی «توتور» که در نتیجه حملات  انصار الله آسیب دیده بود، تخلیه شده‌اند.

این حمله که روز چهارشنبه در نزدیکی بندر حدیده یمن رخ داد، باعث نشت آب به داخل کشتی و آسیب به موتورخانه آن شد به طوریکه این نفتکش دیگر نتوانست به درستی حرکت کند.

گفتنی است گروه انصار الله یمن مسئولیت حمله موشکی به کشتی توتور و یک کشتی دیگر به نام «وربینا» را در خلیج عدن در چند روز گذشته بر عهده گرفت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا