اجتماعیاقتصادی

وزارت حمل و نقل عراق:
پروژه راه آهن بصره – شلمچه به تقویت گردشگری عراق و ایران کمک می‌کند

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که پروژه راه آهن بصره - شلمچه نقش بزرگی در تقویت بخش گردشگری عراق و ایران، به ویژه گردشگری دینی ایفا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از جزئیات اجرای پروژه راه آهن بصره- شلمچه برای حمل و نقل مسافران با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق گفت که پروژه اتصال راه آهن بصره- شلمچه از چند محور تشکیل شده که بارزترین آنها پل‌سازی، پاکسازی مناطق از مین ها و نیز پرونده های تخلفات است.

الصافی افزود که اخیرا با طرف های ایرانی درباره این پروژه مذاکراتی انجام شده است.

وی ادامه داد که طی سفر یک هیئت فنی از وزارت حمل و نقل عراق به ایران در آوریل گذشته، درباره آخرین اقدامات انجام شده در پروژه و حمل و نقل مسافران از بصره و شلمچه گفت‌وگو شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق بیان کرد که این پروژه مورد اهتمام دو کشور است چرا که وسیله حمل و نقل ایمن برای زائران و مسافران به ویژه در ایام زیارت های میلیونی به شمار می آید.

الصافی اشاره کرد که پروژه راه آهن بصره- شلمچه سهم زیادی در تقویت بخش گردشگری دو کشور به ویژه گردشگری دینی ایفا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که پروژه مذکور علاوه بر اینکه مدت زمان سفر را کاهش می دهد و امنیت بیشتری برای مسافران فراهم می کند، در کاهش هزینه سفر نقش خواهد داشت.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق بیان کرد که بررسی ها و تصمیم های ویژه ای در اجرای این پروژه اتخاذ شده و یک شرکت اسپانیایی برای اجرای این پروژه انتخاب شده است.

الصافی در پایان خاطر نشان کرد که این خط اتصال 36 کیلومتر خواهد بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا