خبر اولسیاسی

بایدن در پیامی به مناسبت عید سعید قربان:
امریکا برای پایان دادن جنگ در غزه تلاش می‌کند

رئیس جمهور امریکا در بیانیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان اعلام کرد که دولتش برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه و آزادی تمام اسیران، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن رئیس جمهور امریکا در بیانیه ای به مناسبت عید سعید قربان گفت که دولتش برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه، آزادی تمام اسیران، ارائه امدادرسانی بشردوستانه و تلاش برای راه حل دو کشوری در آینده، تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

به گزارش «الجزیره»، بایدن افزود که عید امسال در زمان سختی فرا رسیده است چرا که غیرنظامیان بی گناه در غزه از بلای جنگ میان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و اسرائیل رنج می‌برند.

وی اشاره کرد که شمار بسیار زیادی از فلسطینی‌های بی گناه از جمله هزاران کودک جان خود را از دست دادند و خانواده‌ها از خانه‌های خود فرار کردند.

رئیس جمهور امریکا گفت که مطمئن است که پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای مطرح شده از جانب تل آویو بهترین ابزار برای پایان دادن به جنگ در غزه است.

در این باره جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا گفت که بایدن می خواهد که شاهد پایان کشتار در غزه و بازگشت اسیران به خانه های خود باشد.

سالیوان ضمن اشاره به  آنکه واشنگتن در راستای تضمین رساندن کمک های بشردوستانه بدون تاثیر عملیات نظامی می‌کوشد، گفت که در رساندن کمک های بشردوستانه به غزه به پیشرفت زیادی دست یافته ایم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا