اقتصادیدسته‌بندی نشده

بهبود شاخص‌های امید به رونق گردشگری در لبنان

اطلاعات و آمار جدید از شاخص‌های گردشگری در لبنان نشان می‌دهد این بخش در حال رونق گرفتن است و رویکردها از ناامیدی به سمت و سوی امید و بهبودی در حرکت است.

میدل ایست نیوز: اطلاعات و آمار جدید از شاخص های گردشگری در لبنان نشان می دهد این بخش در حال رونق گرفتن است و رویکردها از ناامیدی به سمت و سوی امید و بهبودی در حرکت است.

به گزارش الشرق الاوسط، باگذشت 9 ماه از وضعیت ناامید کننده در بخش گردشگری لبنان به علت شروع جنگ در غزه و گسترش آن به مرزهای جنوبی لبنان و متعاقب آن رکود در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله گردشگری، اینک لبنان شاهد افزایش چشمگیر  گردشگران و مسافران به این کشور به مناسبت عید قربان است به طوری‌که تقاضای گسترده ای  برای رزرو کنسرت‌های هنری در فصل تابستان به وجود آمده و امیدها برای رونق فعالیت های گردشگری و احیای مسیر رشد مثبت تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.

در همین ارتباط، علی حمیه، وزیر مشاغل عمومی و حمل و نقل لبنان  برخلاف نگرانی‌هایی که در اوایل ماه جاری در خصوص گسترش قریب‌الوقوع حملات رژیم صهیونیستی به  دیگر مناطق لبنان منتشر شد، اعلام کرد میانگین روزانه ورود مسافران و گردشگران به بیروت از طریق فرودگاه بین المللی رفیق حریری به 14 هزار نفر افزایش یافته است و این رقم همچنان رو به رشد مستمر است.

ژان عبود، رئیس سندیکای دفاتر مسافرتی و گردشگری لبنان نیز اعلام کرد تهدیدهای اسرائیل در مورد حمله احتمالی در اواسط ماه جاری عواقب  و پیامدهای منفی به همراه داشت، اما شاخص‌های رزرو اماکن و کنسرت ها  به میزان 90 تا 95 درصد نشان از شاخص های مثبت در این زمینه است.

گفتنی است  بخش گردشگری لبنان ، طبق الگوهای به دست آمده در دو سال اخیر، با جریان بیش از 5 میلیارد دلار در سال، دومین منبع مهم پس از حواله های داخلی توسط مهاجران و کارگران خارج از کشور با ارزش حدود 7 میلیارد دلار به شمار می آید.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا