اقتصادی

عراقی‌ها در رتبه پنجم خرید املاک در ترکیه

عراقی‌ها، پس از شهروندان روسیه، ایران، اوکراین و آلمان، در جایگاه پنجم فهرست خریداران املاک و مستغلات در ترکیه طی ماه مه قرار گرفتند.

میدل ایست نیوز: سازمان آمار ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که عراقی‌ها در میان کشورهای خریدار ملک در ترکیه طی ماه مه در جایگاه پنجم قرار گرفته اند.

به گزارش «شفق نیوز»، سازمان آمار ترکیه در گزارشی خبر داد که فروش ملک در ماه مه در مقایسه با همان ماه در سال 2023، کاهش 2.4 درصدی داشته و به 110 هزار و 588 ملک رسیده است.

از میان استان های ترکیه، استانبول با فروش 18 هزار و 814 واحد مسکونی، آنکارا با 9 هزار و 861 واحد مسکونی و آنتالیا با 6 هزار و 306 واحد مسکونی بیشترین فروش ملک این کشور در ماه مه را داشته اند.

بر اساس گزارش سازمان آمار ترکیه، طی ماه مه روس ها 437 واحد مسکونی، ایرانی ها 207 واحد مسکونی، اوکراینی ها 171 واحد مسکونی و شهروندان آلمانی 104 واحد مسکونی در این کشور خریداری کردند و جایگاه اول تا چهارم فهرست کشورهای خریدار املاک ترکیه در ماه مه را به خود اختصاص داده اند.

در فهرست مذکور آمده است که عراقی ها با خرید 98 واحد مسکونی، قزاقستانی ها با خرید 95 واحد مسکونی و عربستانی ها با خرید 65 مسکونی در جایگاه پنجم تا هشتم قرار گرفتتند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا