سیاسی

جزئیات دیدار فؤاد حسین و هاکان فیدان؛
نشست کمیته عالی سیاسی و امنیتی مشترک عراق و ترکیه در آنکارا برگزار می‌شود

وزیران خارجه عراق و ترکیه درباره زمان و مکان برگزاری نشست آتی کمیته عالی سیاسی و امنیتی مشترک دو کشور به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین وزیر خارجه و معاون نخست وزیر عراق و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در حاشیه کنفرانس نشست صلح در اوکراین با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین و فیدان در این دیدار درباره روابط دو جانبه و راه های تقویت آن که به منافع دو کشور دوست خدمت می کند، رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت  مشترک گفت‌وگو و بر چالش های امنیتی و همکاری اقتصادی تمرکز کردند.

وزیران خارجه عراق و ترکیه در ادامه این دیدار درباره برگزاری نشست کمیته عالی سیاسی و امنیتی مشترک پایدار در ماه اوت سال جاری در شهر آنکارا در ترکیه به ریاست دو وزیر به توافق رسیدند.

حسین و فیدان ضمن پرداختن به پروژه جاده توسعه و اهمیت آن برای عراق و منطقه، درباره پیگیری نتایج سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به بغداد توافق کردند.

دو طرف ضمن تبادل نظر درباره آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه، به بحث و تبادل نظر درباره راههای تقویت همکاری در زمینه های انرژی، بازرگانی و سرمایه گذاری پرداختند.

وزیران خارجه عراق و ترکیه بر اهمیت تداوم رایزنی و هماهنگی میان دو کشور برای مقابله با چالش های مشترک و اقدام برای دستیابی به ثبات و شکوفایی در منطقه تاکید کردند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا