سیاسی

پنتاگون: انصارالله از ماه نوامبر بیش از 190 حمله انجام داده است

معاون سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که گروه انصارالله از ماه نوامبر گذشته تا کنون بیش از 190 حمله به کشتی‌های تجاری و ناوگان دریایی امریکا در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

میدل ایست نیوز: سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که گروه انصارالله از ماه نوامبر گذشته تا کنون بیش از 190 حمله به کشتی‌های تجاری و ناوگان دریایی امریکا در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

به گزارش CNN گروه انصارالله هفته گذشته کشتی غول‌پیکر M/V Tutor را هدف حمله پهپادی قرار داد که در آن پرسنل کشتی ناچار به ترک آن شدند.

روز پنج‌شنبه گذشته نیز یک کشتی غول‌پیکر دیگر هدف دو حمله موشکی انصارالله قرار گرفت که در آن یک ملوان دریایی به شدت زخمی شد.

با وجود ادامه حملات، سینگ از اقدامات نظامی امریکا در آب‌های منطقه دفاع کرد و آن را علیه انصارالله «موفق» دانست و گفت: «صحبت بیش از 190 حمله از 19 اکتبر تاکنون است که تعداد کمی از آنها به کشتی‌ها اصابت کرده و فقط یک بار باعث خسارت شدیدی شده که به غرق شدن کشتی انجامیده است».

انصارالله از نیمه ماه اکتبر گذشته و در اعلام هم‌بستگی با غزه کشتی‌های باری به مقصد رژیم صهیونیستی و مبدأ آن را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

این حملات باعث اختلال در ترابری دریایی منطقه شده و از جمله باعث کاهش چشمگیر تردد از کانال سوئز شده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا