سیاسی

تاکید السودانی و وزیر بازرگانی عربستان بر تلاش مشترک برای کاهش تنش و بحران در منطقه

نخست وزیر عراق و وزیر بازرگانی عربستان در بغداد دیدار و بر اهمیت تلاش های یکپارچه برای کاهش شدت تنش و بحران ها در منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز در بغداد میزبان ماجد القصبی، وزیر بازرگانی عربستان بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری مشترک رایزنی و بر اهمیت تلاش‌های یکپارچه برای کاهش شدت تنش و بحران‌ها در منطقه تاکید کردند.

السودانی و القصبی بر لزوم تداوم تلاش‌های مشترک برای توقف جنگ در غزه در اسرع وقت و بازگشایی گذرگاه‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و امدادی تاکید کردند.

دو طرف درباره هماهنگی میان عراق و عربستان برای برگزاری ششمین دوره شورای هماهنگی عراق و عربستان و پیگیری نتایج دوره سابق براساس اختصاص هر یک از کمیته‌های فرعی از جمله کمیته سیاسی، امنیتی و نظامی طی مرحله آتی و تعیین موعد برگزاری آن با هماهنگی میان وزارت خارجه دو کشور رایزنی کردند.

نخست وزیر عراق و وزیر بازرگانی عربستان، به بررسی تکمیل اتصال برق میان دو کشور براساس یادداشت تفاهم امضا شده میان دو طرف و پیگیری صورت جلسه مرتبط با اصول اتصال برق از طریق کمیته فنی ذیربط پرداختند.

السودانی از تلاش‌های عربستان برای موفقیت آمیز بودن مراسم حج تقدیر و سطح خدمات ارائه شده به حجاج عراقی را تحسین کرد.

وی بر اهمیت بازنگری در سهم عراق در سال آینده بنابر جمعیت عراق به موجب داده‌ها و آمارهای سازمان ملل تاکید کرد.

از طرفی دیگر القصبی، سلام سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به السودانی را ابلاغ کرد.

وی بر امید دولت عربستان به گسترش چشم انداز‌های همکاری سازنده در زمینه‌های مختلف در راستای کمک به تقویت روابط بغداد و ریاض و تحقق منافع دو ملت تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا