سیاسی

رئیس ستاد ارتش عراق:
داعش به لحاظ نظامی پایان یافته است

رئیس ستاد کل ارتش عراق با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش از لحاظ نظامی پایان یافته، گفت که مرزهای این کشور را با خطوط دفاعی مستحکم کردیم.

میدل ایست نیوز: ژنرال عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد کل ارتش عراق گفت که گروه تروریستی داعش از لحاظ نظامی پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که داعش پس از آزادسازی همه اراضی که داعش بر آن کنترل داشت، از لحاظ نظامی به پایان رسید اما از لحاظ فکری، تنها یک تشکیلات تروریستی نیست بلکه عقیدتی نیز هست و در مناطق صعب العبور حضور دارد.

یارالله تصریح کرد که هر که درباره توانایی گروه تروریستی داعش سخن بگوید به او می‌گوییم که این گروه از لحاظ نظامی به پایان رسیده اما بقایای آن وجود دارد و عناصر آن در هر مکان تعقیب می‌شوند.

وی اظهار کرد هیچ خطری از سوی بقایای داعش وجود ندارد و این مسأله منجر به نگرانی شهروندان و امکان بازگشت این گروه نخواهد شد.

رئیس ستاد کل ارتش عراق با اشاره به فعالیت بقایای داعش در اماکن مشخص در کرکوک، صلاح الدین و دیالی، گفت که نیروهای امنیتی عراق، طرح‌های فعالیت بقایای داعش را بررسی کردند و خطوط دفاعی مستحکمی احداث کردند که همانند دیواری مانع ورود به استان‌ها می‌شود.

یار الله گفت که استحکامات در مرز‌ها خوب است اما می‌خواهیم با توجه به نگرانی از ورود برخی تروریست‌ها به خاک عراق به ویژه از سوریه، بخش‌هایی را به عنوان مانع ایجاد کنیم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا