خبر اولسیاسی

عراق اظهارات نامزد سفارت امریکا در بغداد را غیر قابل قبول و اهانت‌آمیز خواند

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی اظهارات نامزد سفارت امریکا در بغداد درباره گروه‌های مسلح عراقی را غیر قابل قبول و دخالت در امور داخلی کشور دانست.

میدل ایست نیوز: یک مقام در دولت عراق اظهارات «تریسی آن جاکوبسون»، نامزد سفارت امریکا در بغداد، درباره گروه‌های مسلح عراقی را غیر قابل قبول و دخالت در امور داخلی عراق دانست.

به گزارش «العربی الجدید» خالد الیعقوبی، مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیتی، در بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی X گفت: «جلسه استماع نامزد سفارت امریکا در بغداد را که نشان‌دهنده عدم درک آشکار وی از عراق جدید و مصداق دخالت در امور داخلی و اهانت به همسایگان بود شنیدیم» .

الیعقوبی گفت: «این نامزد سفارت باید از یک واقعیت روشن آگاه باشد، اینکه اکثر آنچه که او گفت متناسب با وظایف جدید او نیست و مأموریت مورد انتظار او با توافقات و معاهدات روشن بین‌المللی تعریف می‌شود» .

تریسی آن جاکوبسون، نامزد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای سفارت امریکا در عراق، در سخنرانی خود در کمیته روابط خارجی سنا، بر اهمیت افزایش ثبات، امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

وی داعش را همچنان یک تهدید در منطقه دانست و گفت که ارتش امریکا همچنان به حمایت از نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه‌ها در منطقه کردستان ادامه می‌دهد.

جاکوبسون همچنین بر اهمیت تقویت روابط عراق با همسایگانش و توسعه اقتصادی و دولتی که قادر به ارائه خدمات به مردم خود باشد و همچنین «نفوذ شبه نظامیان متحد با ایران را که خطر بزرگی برای آینده عراق هستند کاهش دهد» تاکید کرد.

نامزد سفارت واشنگتن در بغداد در سخنان خود ادعا کرد: «ایران یک بازیگر بدخواه در عراق است و منطقه را بی‌ثبات می‌کند و ما می‌دانیم که تهدید اصلی برای عراق شبه نظامیان متحد با ایران هستند» .

در ۲۶ ژانویه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد خود را برای نامزد کردن تریسی آن جاکوبسون به عنوان سفیر فوق العاده ایالات متحده در عراق، به جای سفیر فعلی آلینا رومانوسکی اعلام کرد.

جاکوبسون پیش از این مسئول برنامه مهاجرت ویژه افغان‌ها بوده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا