سیاسی

بازنگری بحرین در پرونده همه کسانی که بعد از 2010 تابعیت گرفته‌اند

 وزیر کشور بحرین دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی تمامی موارد اخذ تابعیت بحرینی از سال 2010 به بعد را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: پس از بالا گرفتن بحث‌ها و بررسی‌های مربوط به افزایش شمار اتباع غیرقانونی در بحرین، «شیخ راشد بن عبدالله بن احمد آل خلیفه» وزیر کشور بحرین، دستور داد کمیته‌ای برای بررسی همه پرونده‌های اخذ تابعیت بحرین ظرف ده سال گذشته، تشکیل شود.

به گزارش الشرق الاوسط، خبرگزاری بحرین اعلام کرد این تصمیم وزیر کشور بنا بر نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط اداره امور تابعیت، گذرنامه و همچنین بازرسی محل اقامت افرادی صورت گرفته است که موفق به اخذ تابعیت بحرینی شده‌اند چرا در میان این افراد شمار زیادی هستند که بر خلاف قانون یا با ارائه اطلاعات و داده‌های نادرست یا اسناد جعلی موفق به گرفتن تابعیت بحرینی شده‌اند.

این منبع افزود، بر همین اساس وزیر کشور بحرین کمیته‌ای را برای بررسی تمامی موارد اخذ تابعیت بحرینی از سال ۲۰۱۰ به بعد تشکیل داده است تا از درستی یا نادرستی داده‌ها و اسنادی که افراد بر اساس آن تابعیت و حق شهروندی بحرین را دریافت کرده‌اند؛ اطمینان حاصل شود.

کمیته‌ای که وزارت کشور بحرین تشکل داده است مسئول بررسی صحت اطلاعات و اسنادی است که بر اساس آن‌ها فرد توانسته است تابعیت بحرینی را به دست آورد و در نهایت اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا