اقتصادیسیاسی

خوش‌بینی بانک جهانی به رشد اقتصادی مصر در سال مالی آینده

بانک جهانی با اشاره به سرمایه‌گذاری امارات در مصر و راه‌اندازی پروژه راس الحکمه، پیش‌بینی کرد اقتصاد مصر در سال مالی کنونی و آینده با رشد همراه باشد.

میدل ایست نیوز: بانک جهانی پیش‌بینی کرد اقتصاد مصر در سال مالی جاری 2023- 2024 به میزان 2.8 درصد رشد کند و همان پیش‌بینی‌ها و انتظارات اعلام شده در ماه آوریل را حفظ کند.

به گزارش الاهرام، بر اساس جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصاد جهان که توسط بانک جهانی صادر می شود، دلایل زیادی وجود دارد که از رشد اقتصاد مصر در سال مالی آینده خبر می دهد.

بانک جهانی اعلام کرد در حال حاضر بر این باور است که اقتصاد کشور مصر در سال مالی 2025-2026 حدود 4.6 درصد رشد داشته باشد و بار دیگر به علت رشد و تحرک‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌ها از جمله سرمایه ناشی از توافقنامه گسترده با امارات متحده عربی در پروژه راس الحکمه، به سمت بهبود حرکت کند.

بانک جهانی همچنین انتظار دارد مصرف خصوصی (هزینه‌ها برای کالاها و خدمات که محرک قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی به شمار می رود) با حمایت از معافیت حواله های مصری های خارج از کشور و کاهش تورم، به میزان قابل توجهی افزایش یابد و کاهش ارزش جنیه مصری نیز صادرات خالص را تقویت کند.

از سوی دیگر، بانک جهانی پیش بینی کرد، اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری به میزان 2.8 درصد و در سال 2025 به میزان 4.2 درصد رشد کند اما در سال مالی منتهی به 2026 با توجه به کاهش رشد اقتصادی کشورهای شورای همکاری به 3.6 درصد کاهش یابد.

این صندوق همچنین احتمال داد اقتصادهای کشورهای شورای همکاری نیز احتمالاً با نرخ رشد 2.8 درصد در سال جاری و سپس 4.7 درصد در سال آینده همراه باشند و در سال 2026 این رقم به 3.5 درصد کاهش یابد.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا