سیاسی

لغو نشست گفت‌وگوی راهبردی امریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران

کاخ سفید از لغو نشست امنیتی با سران رژیم صهیونیستی با محوریت موضوع ایران،در اعتراض به اظهار نظرهای نخست وزیر این رژیم در خصوص سلاح‌های امریکایی خبر داد.

میدل ایست نیوز:پایگاه اینترنتی اکسیوس به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد کاخ سفید نشست مقامات بلندپایه این کشور و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را که قرار بود فردا پنج شنبه برگزار شود، در اعتراض به اظهار نظرهای نتانیاهو نخست وزیر این رژیم لغو کرده است.

به گزارش الجزیره، دو مقام کاخ سفید اعلام کردند این تصمیم در اعتراض به ویدئوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر تامین تسلیحات امریکایی برای ارتش تل آویو صورت گرفت تا بدینوسیله پیامی برای نخست وزیر اسرائیل ارسال شده باشد.

از سوی دیگر، اکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت کاخ سفید به دولت اسرائیل اطلاع داده است مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، تصمیم به لغو گفت‌وگوی راهبردی بین تل آویو و واشنگتن در خصوص ایران گرفته اند.

در همین ارتباط، یکی دیگر از مقامات امریکایی اعلام کرده است این نشست به دلیل مشکلات سازمانی و تشکیلاتی فقط به زمان دیگری موکول شده است.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در ویدئویی ضبط شده از دولت بایدن انتقاد کرده و گفته بود این غیرمنطقی است که واشنگتن در ماه‌های گذشته سلاح و مهمات را از تل آویو دریغ کند و خواستار لغو محدودیت‌های اعمال شده برای حمایت نظامی از اسرائیل با هدف پایان دادن هرچه سریعتر به ماموریت آن در نوار غزه شده بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا