سیاسی

3500 کودک در معرض مرگ ناشی از سوء تغذیه در غزه/بیش از 40 کودک در اثر گرسنگی جان باختند

یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که بیش از 40 کودک در غزه در اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند و 3 هزار و 500 کودک دیگر در معرض مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند.

میدل ایست نیوز: عزت الرشق یکی از رهبران جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 40 کودک در غزه در اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند و 3 هزار و 500 کودک دیگر در معرض مرگ ناشی از سوء تغذیه و کمبود مکمل های غذایی و واکسن قرار دارند.

به گزارش «آناتولی» الرشق نسبت به «وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد که در سایه محاصره مداوم رژیم صهیونیستی و بمباران آن، رنج های ساکنان آن که از ساده‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره هستند، شدت می یابد».

وی بیان کرد: در زمانی که مسلمانان جهان عید قربان را جشن می گیرند مردم ما در نوار غزه در یک تراژدی واقعی زندگی می کنند چرا که از گرسنگی و تشنگی رنج می برند و جنایت هایی که اشغالگر نازی در حق آنها مرتکب می شود، ادامه می یابد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به محاصره بیش از 17 ساله مردم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی افزود: مردم نوار غزه بیش از 9 ماه است که در معرض بمباران و تخریب خانه های خود قرار دارند.

الرشق از جامعه جهانی و جهان اسلام خواستار «حمایت فوری انسان دوستانه از مردم غزه شد که از شراط معیشتی سخت رنج می برند و در جست‌وجوی ساده ترین چیزهایی هستند که آنها را زنده نگه می دارد».

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا