سیاسی

مانع تراشی رژیم صهیونیستی در برابر تهیه گزارش سازمان ملل

رئیس کمیته تحقیق درباره حوادث سرزمین های فلسطینی حجم ویرانی ها و تلفات در مناطق فلسطینی را تکان دهنده خواند و از مانع تراشی رژیم صهیونیستی در برابر انجام تحقیقات خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیته تحقیق درباره سرزمین های فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی در راه جمع آوری و تکمیل گزارش این کمیته مانع تراشی کرده است.

به گزارش الجزیره، ناوی پیلای گفت: اسرائیل مانع از انجام تحقیقات شده است و از دسترسی کارکنان ما به نوار غزه و کرانه باختری جلوگیری کرد.

رئیس کمیته تحقیق درباره سرزمین های فلسطینی تاکید کرد ما از درد و رنج‌های انسانی در سرزمین های فلسطینی شوکه شده ایم و خواستار برقراری آتش بس فوری هستیم. اتفاقات هفتم اکتبر و پس از آن بسیار تکان دهنده است.

وی گفت: حوادث 7 اکتبر و پیامدهای آن بر کارگران و کارکنان سازمان ملل فشارهای زیادی وارد کرده است اما ما به کار و فعالیت خود ادامه می دهیم هرچند به علت تخلفات و نقض های اسرائیل تحقیقات ما تمام نشده است.

ناوی پیلای تصریح کرد ما بر این باوریم که اشغالگری علت تمام اتفاقاتی است که در سرزمین های فلسطینی می افتد. تحقیقات ما درباره حوادث و اتفاقات رخ داده ، ناقص است زیرا اجازه دسترسی به غزه، کرانه باختری و مناطق تحت کنترل اسرائیل را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه دادگاه جنایات بین المللی به  گزارش ما اتکا خواهد کرد، افزود: دسترسی به زندانیان و بازداشتی های آزاد شده به میزان همکاری اسرائیل بستگی دارد.

رئیس کمیته تحقیق درباره سرزمین های فلسطینی افزود: ما فعلا نمی توانیم در خصوص حوادث غزه از واژه نسل کشی استفاده کنیم و باید حقایق و شواهد را جمع آوری شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا