سیاسی

تهدید امریکا به تحریم تندروهای کابینه نتانیاهو از بیم فروپاشی تشکیلات خودگردان

دستیاران رئیس جمهور امریکا از بیم فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین به علت ممانعت رژیم صهیونیستی از پرداخت درآمدهای مالیاتی به این تشکیلات تحت فشار وزرای تندروی کابینه رژیم، وضع تحریم‌هایی را علیه آنها مطرح کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از یک مقام امریکایی نوشت در هفته‌های اخیر، دستیاران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، ایده اعمال تحریم‌ها علیه بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی اسرائیل را مطرح کرده‌اند، زیرا نگرانی و ناامیدی در واشنگتن در خصوص فروپاشی قریب الوقوع تشکیلات خودگردان فلسطین به اوج خود رسیده است.

به گزارش الغد، این منبع افزود، ممکن است امریکا در عمل حتی تحریم‌هایی علیه اسموتریچ اعمال نکند، اما تصور چنین اقدامی بی‌سابقه، میزان نگرانی واشنگتن را از فروپاشی تشکیلات خودگردان و اقدامات افراطی نشان می‌دهد.

این منبع خاطر نشان کرد، دولت بایدن بیم آن دارد که فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین منجر به هرج و مرج در کرانه باختری شود و متعاقب آن سوء استفاده و بهره برداری جنبش های حماس و جهاد اسلامی از این شرایط برای گشودن جبهه جدیدی در جنگ منجر شود.

در همین زمینه، پایگاه اکسیوس به نقل از مقامات امریکایی نوشت دولت بایدن در صورتی که اسرائیل درآمدهای مالیاتی را به تشکیلات خودگردان منتقل نکند، نگران احتمال فروپاشی این تشکیلات است.

مقامات امریکایی و اسرائیلی تصریح کردند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را آزاد کند و به نتانیاهو اطلاع داده است که موضوع درآمدهای مالیاتی برای واشنگتن مهم است و باید حل شود.

گفتنی است درآمدهای مالیاتی که تل آویو طبق توافقی بین دو طرف برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می کند، منبع اصلی درآمد تشکیلات خودگردان فلسطین است که در حال حاضر از یک بحران مالی عمیق رنج می برد و این در حالی است که اسموتریچ چند روز پیش دستور کسر 35 میلیون دلار از بودجه مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین و مصادره آن را به نفع خانواده های اسرائیلی صادر کرد.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا