اقتصادیخبر اول

احیای یک میلیون هکتار از اراضی صحرایی عراق برای کشاورزی

وزارت کشاورزی عراق از موفقیت در احیا و اصلاح حدود یک میلیون هکتار از اراضی صحرایی و بیابانی این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از موفقیت در احیا و اصلاح حدود یک میلیون هکتار از اراضی صحرایی و بیابانی این کشور خبر داد و اعلام کرد حدود هفت میلیون هکتار از اراضی عراق در سال جاری به طرح کشت گندم و مقادیر زیادی نیز به کشت برنج اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد الخزاعی سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی بیابانی عراق با بهره‌گیری از دستگاه‌های آبیاری و آب‌های زیرزمینی زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: اراضی کشاورزی برای کشت گندم با اتکا به آب رودخانه ۳۷۵ هزار هکتار تخمین زده می‌شود، در حالی که زمین‌های کشاورزی وابسته به آب باران که به اراضی دیم یا نیمه دیم مشهور هستند حدود 625 هزار تخمین زده می‌شود.

وی افزود: در خصوص اراضی زیر کشت گندم نیز حدود ۷۵۰ هزار هکتار خارج از طرح در نظر گرفته شده است که با لحاظ کردن آن وسعت سطح زیر کشت به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

الخزاعی تاکید کرد: وضعیت سال جاری از نظر محصول گندم بهتر از سال گذشته است و سطح زیر کشت محصول شالی و برنج نیز در نتیجه بهبود وضعیت آب از 1250 هکتار در سال گذشته به 37 هزار و 500 هکتاری افزایش یافته است که از این میزان 20 هزار هکتار برای استان نجف و 12 هزار و 500 هکتار برای استان دیوانیه و بقیه نیز متعلق به استان‌های المثنی، بابل، ذی قار و میسان است.

وی خاطرنشان کرد: در سایه اقدامات و مذاکرات موفقیت‌آمیز دولت برای افزایش جریان رودخانه دجله از سمت ترکیه و همچنین میزان بارندگی‌ها در سال جاری، وضعیت آب بهبود یافته است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا