سیاسی

تاکید الصفدی و بورل بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین

وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو محاصره غیرانسانی غزه و همچنین تشکیل کشور مستقل فلسطین به عنوان راه حل اصلی بحران تاکید کردند.

به گزارش الرای، وزیر خارجه اردن در گفت وگوی تلفنی با نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا ضمن اشاره به لزوم رفع محاصره غیر انسانی غزه به خاطر حمایت از ملت فلسطین در برابر قتل عام و گرسنه نگه داشتن ساکنان این سرزمین و برای حفاظت از حقوق بین‌الملل و ارزش‌های بشردوستانه که رژیم صهیونیستی به خاطر مصون بودن از بازخواست، آن‌ها را زیر پا می‌گذارد، تاکید کرد.

الصفدی و بورل ضمن بررسی راه‌های دستیابی به آتش بس و طرح جو بایدن رئیس جمهور امریکا، تاکید کردند راه حل دو کشوری مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تنها راه برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار است و تلاش‌های مشترک برای دستیابی به این مهم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الصفدی، موضعگیری‌های شفاف اتحادیه اروپا متناسب با ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی و در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی بازدارنده علیه اسرائیل را برای تحت فشار قرار دادن این رژیم به منظور احترام به قوانین بین‌المللی و توافقاتش با اتحادیه اروپا و توقف فوری تجاوزاتش به غزه خواستار شد.

الصفدی تاکید کرد جنایات جنگی مستند شده در چندین گزارش سازمان ملل ثابت کرد اسرائیل به رژیمی منفور تبدیل شده است که از گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین به عنوان سلاح استفاده می‌کند و غیرنظامیان را بی‌حساب و کورکورانه می‌کشد بطوری که سازمان ملل نام آن را در فهرست طرف‌هایی قرار داد که علیه کودکان نقض‌های سنگینی مرتکب شده‌اند اما متأسفانه واکنش بین‌المللی به این جنایات هنوز هیچ گونه بازدارندگی لازم را برای مهار افراط گرایی‌های دولت اسرائیل و توقف کشتار‌های آن به وجود نیاورده است.

الصفدی با هشدار درباره پیامد‌های جلوگیری از ارسال غذا و دارو به سرزمین‌های فلسطینی تاکید کرد اسرائیل کرانه باختری اشغالی را از طریق محاصره اقتصاد فلسطین، تجاوز به شهرها و شهرک‌ها و  روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی، اقدامات تروریستی شهرک نشینیان، گسترش شهرک‌ها و مصادره اراضی فلسطینیان، به سمت انفجار سوق می‌دهد.

وی در پایان درباره احتمالات واقعی برای انفجار وضعیت در کرانه باختری اشغالی و گسترش درگیری‌ها در منطقه و به خطر افتادن امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین منافع اروپا هشدار داد.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا