سیاسی

تاکید قطر و اسپانیا بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه و اجرای راه حل دو کشوری

وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری با همتای اسپانیایی خود برقراری آتش‌بس فوری در غزه را تنها راه جلوگیری از تشدید تنش در همه جبهه‌ها دانست.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری با وزیر خارجه اسپانیا در مادرید برقراری آتش بس فوری در غزه را  تنها راه جلوگیری از تشدید تنش در همه جبهه‌ها دانست.

خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این کنفرانس از نقش قطر در میانجیگری برای رسیدن به توافق تبادل اسرا تمجید و بر اهمیت و ضرورت اجرای استانداردهای مشابه در اوکراین و دیگر کشورهای خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش الجزیره، نخست وزیر قطر در این کنفرانس خبری افزود: کشورها باید برای حمایت از راه حل دو کشوری گام بردارند ضمن آنکه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اسپانیا گامی بسیار تاریخی و مهم است.

وی با اشاره به مخالفت با معیارها و استانداردهای دوگانه و لزوم حاکمیت قانون تاکید کرد اقدام مشترک بهترین راه برای جلوگیری از عواقب درگیری‌ها در خاورمیانه و اروپا است.

نخست وزیر قطر با اشاره به اینکه کشورش برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا و بازداشت شدگان تلاش می‌کند، افزود: ما روی اقدامات شرکای خود برای اعمال فشار برای دستیابی به آتش بس در غزه و آغاز روند سیاسی حساب باز کرده‌ایم.

آلبارز نیز به نوبه خود خواستار آتش‌بس در غزه و برگزاری کنفرانس صلح در خاورمیانه با هدف تشکیل کشور فلسطینی شد و تاکید کرد کشورش با شرکای خود برای کاهش تنش در جنوب لبنان تلاش می‌کند.

وزیر خارجه اسپانیا خاطر نشان کرد، به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اسپانیا ناشی از عدالت، صلح و انگیزه‌های بشردوستانه است و اسپانیا ضمن دفاع از راه حل دو کشوری، حق اسرائیل برای دفاع از خود را در برابر حملات تروریستی به رسمیت می‌شناسد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا