سیاسی

شروط نتانیاهو برای حاکمیت غزه بعد از جنگ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار روی کار آمدن حکومتی غیر نظامی در غزه با کمک کشورهای عربی شد که این رژیم را به رسمیت بشناسد.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما یک اداره مدنی غیر نظامی در غزه می‌خواهیم که وجود اسرائیل را بپذیرد.

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز جمعه گفت: غزه باید پس از جنگ توسط یک دولت غیرنظامی و با کمک کشورهای عربی اداره شود که اسرائیل را قبول داشته باشد.

تنانیاهو در مصاحبه با یک خبرگزاری امریکایی تصریح کرد غزه پس از جنگ باید روند مبارزه با افراط گرایی را از مدارس و مساجد این منطقه آغاز کند.

وی گفت: این مدیریت غیر نظامی باید همچنین عهده‌دار توزیع کمک‌ها در نوار غزه باشد و جامعه بین المللی هم بازسازی آن را بر عهده گیرد.

نتانیاهو با تاکید بر لزوم ادامه حمایت‌ها و کمک‌های امریکا برای بقای رژیم صهیونیستی، مدعی شد جنگی که اسرائیل در غزه به راه انداخته و همچنین تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی، در واقع مقابله با محور ایران است.

پیشتر کشورهای عربی مخالفت خود را با مشارکت در اداره نوار غزه پس از جنگ یا تحمیل هر گونه سلطه اسرائیل بر این منطقه اعلام کرده و هرگونه مشارکت خود را در حمایت از نوار غزه بعد از پایان جنگ، منوط به وجود مسیر روشن برای تشکیل کشور فلسطینی دانسته بودند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا