خبر اولسیاسی

گوترش:
جهان تحمل یک غزه دیگر در لبنان را ندارد

دبیر کل سازمان ملل خواستار پایان جنگ در غزه شد و درباره پیامدهای ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان هشدار داد.

میدل ایست نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد درباره هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به لبنان هشدار داد و تصریح کرد مردم جهان طاقت این را ندارند که لبنان نیز به یک غزه دیگر تبدیل شود.

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش اعلام کرد همه طرف‌ها باید به قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت در مورد لبنان پایبند باشند چرا که ما معتقدیم هیچ راه حل نظامی برای وضعیت متشنج در مرزهای لبنان و اسرائیل وجود ندارد.

وی گفت: یک گام نسنجیده یا اشتباه محاسباتی می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود که بسیار فراتر از مرزهاست و واقعیت آن است که نمی‌آید.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: توقف اقدامات خصمانه و دستیابی به آتش بس تنها راه حل برون‌رفت از بحران کنونی است. جان بسیاری در دو سوی خط آبی بین لبنان و اسرائیل از دست رفته است و ده‌ها هزار نفر آواره شده اند.

آنتونیو گوترش تاکید کرد: اسرائیل اجازه نمی‌دهد کلاه آبی‌ها کاروان‌های کمک رسانی در غزه را همراهی کنند.

گوترش در خصوص تحولات و اوضاع غزه نیز گفت: ما به برقراری آتش بس فوری در غزه و آزادی گروگان‌ها نیاز داریم. جهان باید با صدای بلند و واضح بگوید که آرامش فوری در غزه نه تنها ممکن بلکه امری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد ما همچنان به فشارآوردن برای آتش بس فوری در غزه، آزادی بی‌قید و شرط گروگان‌ها و یافتن راهی برای راه حل دو کشوری ادامه می‌دهیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا