سیاسی

اتحادیه اروپا: مقابله با انصارالله نیازمند دو برابر شدن تجهیزات و نیروهاست

فرمانده عملیات اتحادیه اروپا در دریای سرخ گفت که نیروی دریایی حاضر در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌ها، به بیش از دو برابر ناوگان و نیروهای فعلی نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: واسیلیوس گریپاریس، فرمانده عملیات اتحادیه اروپا در دریای سرخ گفت که نیروی دریایی حاضر در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌ها، به بیش از دو برابر تعداد به دلیل افزایش حملات انصار الله یمن، نیاز دارد.

به گزارش الشرق، 4 کشتی نظامی اتحادیه اروپا، از ماه فوریه سال جاری، در دریای سرخ در مقابل سواحل یمن، به گشت زنی می‌پردازند.

عملیات امریکا تحت عنوان «محافظان شکوفایی»، نیز به عنوان ماموریتی مستقل در جریان است.

گریپاریس گفت که این کشتی‌ها، کمک‌هایی را به ۱۶۴ کشتی در دریای سرخ ارائه و بیش از ۱۲ پهپاد را ساقط و ۴ موشک بالستیک ضد کشتی انصارالله را منهدم کردند.

وی افزود که هشدار انصارالله در ماه گذشته برای هدف قرار دادن کشتی‌های شرکت‌هایی که شناورهایشان در بنادر رژیم صهیونیستی پهلو گرفته‌اند، منجر به افزایش خطرات برای شرکت‌های تجاری باربری شد.

انصارالله یمن در حمایت از مردم فلسطین، کشتی‌های اسرائیلی، امریکایی و بریتانیایی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌روند را هدف حمله قرار می‌دهد.

گفتنی است امریکا و بریتانیا اخیراً ده‌ها حمله هوایی به چند استان یمن از جمله صنعا، الحدیده، حجه، صعده، تعز و ذمار انجام دادند.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا