خبر اولسیاسی

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی:
تل‌آویو آماده اعلام «شکست» گردان‌های القسام و ورود به مرحله سوم جنگ می‌شود

رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای اعلام «شکست» گردان‌های القسام، بازوی نظامی حماس در نوار غزه، همزمان با احتمال گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله در جنوب لبنان است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های دولتی عبری روز جمعه ادعا کردند که رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای اعلام «شکست» گردان‌های القسام، بازوی نظامی حماس در نوار غزه، همزمان با احتمال گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله در جنوب لبنان است.

به گزارش «آناتولی» این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی به عملیات خود برای مقابله با تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در ماه مه گذشته اذعان کرد که رژیم به هیچ یک از اهداف خود از عملیات در غزه شامل بازگشت اسیران، پایان کار حماس و بازگشت امن شهرک‌نشینان به خانه‌های خود در جنوب دست نیافته است.

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی (کان) گفت: «تل آویو در حال آماده شدن برای اعلام شکست گردان‌های القسام در غزه و سپس گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله است».

این رسانه افزود: «با پایان فعالیت‌های نظامی در شهر رفح در جنوب غزه، ارتش اسرائیل به انجام عملیات خود در داخل نوار غزه به روش‌های مختلف ادامه خواهد و این چیزی است که مرحله سوم جنگ شناخته می‌شود».

روز دوشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که دو تیپ از چهار تیپ القسام در رفح «در آستانه فروپاشی» هستند، در حالی که دو تیپ دیگر «از کارایی متوسط» برخوردارند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اذعان کرد که «هیچ امکان واقعی» برای نابودی حماس وجود ندارد.

به گفته وی، تنها راه تضعیف حماس تشکیل دولت جدید در نوار غزه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات هاگاری گفت: «کابینه سیاسی-امنیتی به رهبری من نابودی توانایی‌های نظامی و دولتی حماس را یکی از اهداف جنگ شناسایی کرده است و البته ارتش اسرائیل به این امر متعهد است.»

جنگ اسرائیل در غزه بیش از ۱۲۳ هزار فلسطینی را شهید و زخمی کرده است.

اسرائیل با وجود دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای متوقف کردن فوری جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به حمله به شهر رفح و اقدام برای جلوگیری از آنچه مصداق «نسل کشی» است، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا