اجتماعیاقتصادی

سازمان جهانی کار خواستار کاهش ساعت کاری در عراق شد

سازمان جهانی کار در پی افزایش قابل توجه دمای هوا در عراق از دولت این کشور خواست که برای کاهش ساعت کاری و سازماندهی کارزارهای آگاهی‌بخش درباره گرمازدگی اقدام کند.

میدل ایست نیوز: سازمان جهانی کار امروز شنبه (22 ژوئن) از دولت عراق خواست گام‌هایی موثر برای کاهش ساعت کاری و سازماندهی کمپین‌های آگاهی‌بخش درباره گرمازدگی با هدف کاهش تاثیر گرمای شدید هوا شد.

مها قطاع هماهنگ کننده قطری سازمان بین المللی کار در عراق در بیانیه‌ای كه در صفحه فیسبوک این سازمان منتشر شده اعلام کرد که در میان کشورهای عربی منطقه، عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی پذیرفته است.

این سازمان همچنین بر اهمیت به‌روزرسانی چارچوب قانون مربوط به ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و نوسازی تدابیر مربوط  به حفاظت از کارگران در برابر افزایش شدید دمای هوا در فصل تابستان تاکید کرد.

قطاع در ادامه تاکید کرد که دولت عراق باید درباره خطرات گرمازدگی و افزایش اقدامات پیشگیرانه، تشویق کارفرماها به تامین آموزش به کارگران درباره مدیریت گرمازدگی و راه‌های مقابله با آن اطلاعات دقیقی منتشر کند.

وی افزود که کارگران بخش‌های فضای باز مانند ساخت و ساز و کشاورزی بیش از دیگر گروه‌ها در معرض خطر قرار دارند چرا که درجه هوا می‌تواند به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد و اثرات خطرناکی در پی داشته باشد.

سازمان جهانی کار در پایان از دولت عراق و تمامی شرکای مربوطه خواستار شد تا برای اجرای اقدامات لازم برای حفظ بهداشت و امنیت کارگران در سایه تهدیدهای فزاینده مربوط به گرمازدگی در محیط‌های کاری با یکدیگر همکاری کنند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا