سیاسی

پلیتیکو:
مقامات امریکا به پایان یافتن جنگ غزه بدبین هستند

مقامات دولت بایدن به طور فزاینده‌ای درباره دستیابی رژیم صهیونیستی و حماس به توافق آتش بس فراگیر تحت چارچوب فعلی بدبین هستند و احتمال می‌دهند این جنگ حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

میدل ایست نیوز: مجله امریکایی «پلیتیکو» به نقل از 4 مقام امریکایی که از نزدیک مذاکرات آتش بس را دنبال می‌کنند، نوشت، مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به طور فزاینده‌ای در خصوص امکان دستیابی اسرائیل و حماس به یک توافق آتش بس جامع و فراگیر در چارچوب پیشنهاد فعلی تردید دارند.

به گزارش البیان، قرار است این توافق در صورت تصویب در سه مرحله تکمیل شود که مرحله نخست آن آتش بس شش هفته‌ای و امکان خروج نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت غزه، آزادی «گروگان‌ها» و آزادی اسرای فلسطینی را فراهم خواهد کرد و در مرحله دوم اسرائیل و حماس در خصوص پایان دادن به همه خصومت‌ها و آزادی اسیران باقی مانده گفت‌وگو می‌کنند و روند بازسازی غزه نیز در مرحله سوم انجام می‌شود.

بر اساس گزارش «پلتیکو»، هیچ یک از طرفین نشانه‌ای از آمادگی برای دستیابی به مصالحه نشان نداده‌اند، که همین امر نگرانی‌ها را در میان مقامات دولت امریکا در مورد ادامه جنگ برای چندین ماه دیگر افزایش داده به طوری که یکی از مقامات امریکایی گفته است: من فکر می‌کنم این جنگ لااقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا