خبر اولسیاسی

تاکید السودانی بر ارتقای توانمندی‌های پدافند هوایی عراق

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مرکز جدید ستاد عملیات فرماندهی پدافند هوایی را که با همکاری یک شرکت فرانسوی راه‌اندازی شده افتتاح کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه (22 ژوئن)، مرکز جدید ستاد عملیات فرماندهی پدافند هوایی را افتتاح کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی ضمن شنیدن جزئیات گزارش ارائه شده توسط فرمانده پدافند هوایی درباره این مرکز، بر مجهز بودن این مرکز به سیستم نوین رادارهای تشخیص قوی در چارچوب تلاش فرماندهی پدافند هوایی برای توسعه زیرساخت‌های ویژه در راستای نظارت و تامین امنیت حریم هوایی عراق تاکید کرد.

وی در ادامه بر تداوم حمایت دولت و ارتقای توانمندی‌های فرماندهی، کنترل حریم هوایی عراق و حفاظت از آن در برابر تخلفات و بالا بردن سطح واکنش سریع تاکید کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن قدردانی از تلاش‌های فرماندهی و افسرانی که در تکمیل و راه‌اندازی این مرکز که با همکاری شرکت فرانسوی تالس، متخصص در تجهیزات دفاعی انجام شد، تصریح کرد که حفظ امنیت و حاکمیت عراق بر اراضی، حریم هوایی و آب‌های آن محور اصلی اهداف برنامه‌های دولت در زمینه دفاعی و مقابله با چالش‌های امنیتی به ویژه در مرحله پس از پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی است.

وی افزود که دولت 5 هزار میلیارد دینار برای این اهداف اختصاص داده که 3 هزار میلیارد آن در بودجه 2024 است.

السودانی در ادامه ضمن تاکید بر بهبود استفاده از جنگنده‌های رهگیری از جدیدترین هواپیماهای تخصصی برای مقابله با تمامی احتمالات تجاوز‌ها، بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای پیگیری تمامی اشکال تهدید‌های تروریستی ایجاد توان شناسایی و هشدار زودهنگام به ویژه در زمینه شناسایی در ارتفاع پایین متناسب با توسعه فناوری‌های پدافند هوایی در کشورهای همسایه و منطقه تاکید کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا