اجتماعیسیاسی

افزایش شمار حجاج مصری جان‌باخته به 672 نفر

شمار حجاج مصری که طی ادای مناسک حج سال جاری جان باختند به 672 نفر افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی مصر به رویترز اعلام کردند که شمار حجاج مصری که طی ادای مناسک حج سال جاری جان باختند به 672 نفر افزایش یافته است.

به گزارش «الحره»، واحد بحران که به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای پیگیری و مدیریت وضعیت جان باختن حجاج مصری تشکیل شده است، خبر داد که مصطفی مدبولی نخست وزیر این کشور موظف شد تا مجوز 16 شرکت گردشگری متخلف را لغو و مسئولان این شرکت ها را به دادستانی معرفی کند.

واحد بحران که در روز پنج شنبه (20 ژوئن)، به ریاست مدبولی تشکیل شده، بیان کرد که 31 تن از حجاج مصری جان باخته که اسامی آنها به طور رسمی ثبت شده است، در نتیجه بیماری های مزمن جان خود را از دست دادند.

پیش از این مصطفی بکری، نماینده پارلمان مصر از دولت خواست درباره دلایل فوت حجاج مصری در حج 2024 و اقداماتی که دولت برای مقابله با این مساله اتخاذ کرده، توضیح دهد.

همچنین دولت مصر توصیه کرد برای توقف پدیده حجاج غیر قانونی، هماهنگی ها با عربستان برای سازوکار اعطای روادید حج افزایش یابد.

منابع مختلفی گفتند که در حج امسال شمار جان باختگان به 1126 نفر رسید که بیش از نیمی از آنها مصری و بخشی از حجاج مصری نیز به صورت غیر رسمی بودند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا