اقتصادی

کاهش قابل ملاحظه سرمایه‌گذاری عربستان در بازار سهام امریکا

عربستان سعودی میزان سرمایه‌گذاری خود را در بازار سهام، شرکت‌ها و اوراق قرضه دولتی امریکا کاهش داده است.

میدل ایست نیوز: آخرین آمارها و داده های رسمی نشان می دهد میزان دارایی عربستان سعودی از اوراق خزانه داری امریکا، ماهانه به میزان 1.76 درصد یعنی چیزی معادل رقم 2 میلیارد دلار کاهش یافته و در ماه مه گذشته به 111.3 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش العربی الجدید، طبق گزارش وزارت خزانه داری امریکا، 99.4 میلیارد دلار یعنی 89 درصد از کل سرمایه گذاری های عربستان سعودی در اوراق قرضه خزانه داری امریکا با درآمد ثابت در ماه مه گذشته، به اوراق قرضه بلند مدت اختصاص داشته در حالیکه ارزش اوراق قرضه کوتاه مدت نیز ماهانه به 11.9 میلیارد دلار یعنی چیزی معادل 11 درصد رسیده است.

در همین حال، دارایی عربستان سعودی از اوراق خزانه داری امریکا در ماه آوریل 2024 در مقایسه با ماه مارس به میزان 452 میلیون دلار کاهش یافت و به 135.4 میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی همچنین در آوریل 2024 رتبه هفدهم را در فهرست دارندگان اوراق قرضه حفظ کرد بطوریکه میزان سرمایه گذاری این کشور در اوراق قرضه خزانه داری امریکا در ماه آوریل به 106.4 میلیارد د لار در اوراق بلند مدت و 29.1 میلیارد دلار اوراق کوتاه مدت رسید.

از سوی دیگر صندوق ثروت دولتی عربستان نیز تعداد سهام خریداری شده در بازار بورس امریکا را که در پایان سه ماهه اول سال جاری خرید آن را اعلام کرده بود، تقریباً به نصف کاهش داد و گزارش ها حکایت از آن دارد که این صندوق دیگر مالک بسیاری از سهام فناوری از جمله سهام حدود 600 میلیون دلاری آمازون، مایکروسافت و سِیْلزفورس.کام از شرکت های رایانش ابری در امریکا نیست.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا