سیاسی

استقبال عراق از بازگشایی مرز چیلات ایران

استاندار میسان عراق در نشست مشترک با استاندار ایلام ایران ضمن استقبال از بازگشایی مرز چیلات در این استان، اعلام کرد بازگشایی رسمی منوط به موافقت هیئت پایانه‌های مرکزی عراق است.

میدل ایست نیوز: حبیب‌ظاهر الفرطوسی استاندار میسان عراق امروز یکشنبه (23 ژوئن) در نشست مشترک با استاندار ایلام اظهار داشت: ارتباط بین دو کشور ایران و عراق تنها برای منافع نیست، بلکه این ارتباط قلبی است و ریشه در اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور دارد.

به گزارش «ایرنا»، الفرطوسی در خصوص بازگشایی مرز چیلات شهرستان دهلران ایران افزود: باید اطلاعات لازم در خصوص چگونگی میزان تردد کالا و مسافر از این مرز به ما ارائه شود تا به راحتی بتوانیم مشخصات کامل این مرز را به هیات مرکزی پایانه های مرزی عراق برای موافقت دولت مرکزی ارائه دهیم.

وی یادآور شد: از استاندار ایلام درخواست می کنیم که برای سهولت در نتیجه گیری مباحث مطرح شده یک رابط دوطرفه برای پیگیری امور دو استان در امور و بخش های بیان شده انتخاب و معرفی شود.

این مسئول عراقی تاکید کرد: آمادگی خود را برای ارتباطات فرهنگی، علمی، اقتصادی، آموزشی، نظامی، سیاسی و گردشگری با استان ایلام اعلام می کنیم و تمامی تلاش خود را برای بهبود این تعاملات انجام خواهیم داد.

استاندار میسان عراق به ویژگی خاص این مرز اشاره کرد و گفت: این نقطه مرزی نزدیکترین راه به بزرگراه اصلی عراق است که با 24 کیلومتر راه از بصره به واسط و بغداد وصل می شود.

الفرطوسی خاطرنشان کرد: ما هم از بازگشایی مرز چیلات استقبال می کنیم اما ابتدا باید بدانیم قرار است چه مقدار کالا از طریق این مرز وارد کشور عراق شود، موافقت ما برای بازگشایی این مرز شرط لازم بوده اما بازگشایی رسمی منوط به موافقت هیئت پایانه های مرکزی عراق است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا