سیاسی

افشای طرح اولمرت برای عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مزارع شبعا

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از طرح خود برای عقب نشینی ارتش این رژیم از مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان پرده برداشت.

میدل ایست نیوز: ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد وی اخیراً طرحی را مبنی بر عقب نشینی ارتش این رژیم از مزاع اشغالی شبعا و دیگر نقاط مرزی در برابر عقب نشینی حزب الله تا رودخانه لیطانی به امریکایی‌ها و فرانسوی‌ها ارائه کرده بود تا از تشدید تنش با حزب‌الله جلوگیری به عمل آید.

به گزارش العربی الجدید، «یرون بلوم»، فرمانده سابق سرویس اطلاعات داخلی شین بت در یک برنامه پادکست، اظهار داشت ایهود اولمرت این طرح را با همکاری «اوری ساگی» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش تهیه کرده بود.

در همین حال ایهود اولمرت از طرح حل و فصل که مطرح کرده است به این اعتبار که به لبنانی ها دستاوردی برای عقب نشینی اعطا می کند؛ دفاع کرد و در عین حال به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حمله کرد چرا که هیچ بحث راهبردی در مورد چگونگی واکنش این رژیم، در صورت حمله به آن از نوار غزه یا لبنان انجام نداد، اما دولت وی (اولمرت) شش مطالعه و بحث و بررسی درباره این موضوع ارائه کرد.

گفتنی است ایهود اولمرت پیشتر موفقیت گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در غافلگیر کردن اسرائیل را در عملیات هفتم اکتبر ناشی از تمایل ارتش این رژیم به دست کم گرفتن این جنبش دانسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا