سیاسی

رایزنی السودانی و سفیر هلند در بغداد درباره راه‌های تحکیم همکاری میان دو کشور

نخست وزیر عراق و سفیر هلند در بغداد درباره روابط دوجانبه، راه‌های تحکیم شراکت و همکاری و فعال‌سازی شورای مشترک دو کشور در زمینه آب مذاکره کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه (23 ژوئن) به مناسبت پایان وظایف هانس ساندی سفیر هلند در بغداد، از وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی ضمن قدردانی از تلاش‌های ساندی در مدت زمان فعالیت وی در عراق برای این سفیر آرزوی موفقیت و برای روابط دو کشور آرزوی پیشرفت و توسعه مداوم کرد.

در این دیدار درباره روابط دو جانبه، راه های تحکیم شراکت و همکاری میان دو کشور که طی سفر نخست وزیر عراق به هلند در ماه فوریه و تشکیل شورای همکاری جامع و دو جانبه بین عراق و هلند و تشکیل کمیته‌های فرعی در حوزه‌ها و بخش‌های حیاتی مختلف تقویت شد، رایزنی کردند.

فعالیت شرکت‌های هلندی در عراق و اقدامات دولت در فراهم کردن فضای سرمایه گذاری مناسب برای کسب و کار از طریق اقداماتی با هدف تسهیل عمومی کار شرکت‌ها در این دیدار گفت و گو شد.

همچنین فعال‌سازی شورای مشترک دو کشور در زمینه آب در چارچوب برنامه‌های دولت در راستای توسعه‌ بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی و مقابله با چالش‌های کمبود آب که عراق و کشورهای منطقه از آن رنج می‌برند، در این دیدار بحث و بررسی شد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا