اقتصادی

سرمایه‌گذاری 135 ملیت خارجی در بازار بورس عمان

گزارش‌ها و آمارها از بورس اوراق بهادر مسقط نشان می‌دهد تعداد کل ملیت‌های خارجی که در این بازار بورس سرمایه گذاری کرده‌اند به ۱۳۵ ملیت رسیده است.

میدل ایست نیوز: گزارش‌ها و آمارها از بورس اوراق بهادر مسقط نشان می‌دهد تعداد کل ملیت‌های خارجی که در این بازار بورس سرمایه گذاری کرده‌اند به ۱۳۵ ملیت رسیده و درصد سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۹ درصد فراتر رفته است.

به گزارش الخلیج آنلاین، بورس اوراق بهادار مسقط با ارائه بانک اطلاعاتی یکپارچه درباره شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و همچنین آگاهی بخشی بیشتر درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در این بازار بورس و ایجاد تنوع در ابزارهای سرمایه گذاری، در تلاش است تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند.

این منبع با اشاره به اینکه درصد مجاز سرمایه گذاری خارجی در اکثر شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مسقط ۱۰۰ درصدی است، تصریح کرد: بر اساس آمارها، سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر در بخش‌های صنعت و خدمات به ترتیب با نرخ 15.8 درصد و 15.7 درصد است در حالیکه سرمایه گذاران کشورهای شورای همکاری بیشتر در بخش‌های خدمات و مالی سرمایه گذاری می‌کنند.

گفتنی است در سال جاری ارزش بازار شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر حدود 448.5 میلیون ریال عمانی معادل 1.66 میلیارد دلار به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری عمان، بازار سرمایه در عمان در مقایسه با دیگر بازارهای بورس دارای مزایای سرمایه گذاری زیادی است که از جمله آنها می‌توان به نرخ مالیات نسبتاً پایین، عدم محدودیت در انتقال سرمایه و سود به خارج از کشور، نبود محدودیت در عملیات مبادله‌ای و همچنین مبادله ریال عمان با سایر ارز‌ها به نرخ مبادله ثابت با دلار امریکا اشاره کرد.

در همین حال سرمایه گذران خارجی این امکان را دارند که بدون مجوز قبلی در سهام شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مسقط، سرمایه گذاری کنند و افزون بر آن یک نهاد نظارتی مستقل وجود دارد که بازار منصفانه و باثبات را تضمین و از حقوق سرمایه گذاران حمایت می‌کند و از بالاترین سطوح شفافیت نیز بهره‌مند است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا