سیاسی

گالانت برای رایزنی با مقامات امریکایی عازم واشنگتن شد

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکرات با مقامات ارشد دولت امریکا به این کشور سفر کرد.

میدل ایست نیوز: یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه (23 ژوئن) برای انجام مذاکرات درباره شماری از مسائل از جمله مساله مربوط به کاهش تنش ناشی از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره تاخیر دولتی امرکیا در ارسال مهمات، عازم واشنگتن شد.

به گزارش «العربی الجدید»، گالانت همچنین در این سفر به بررسی احتمالات دستیابی به توافق با جنبش حماس، تنش در جبهه لبنان، بحران مهمات و آنچه که روز پس از جنگ در غزه نامیده می‌شود، و همچنین برنامه هسته‌ای ایران خواهد پرداخت.

انتظار می رود که وی در این سفر با شماری از مقامات امریکایی از جمله لوید آستین همتای امریکایی خود، ویلیام برنز مدیر آژانس اطلاعات مرکزی (سیا)، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، آموس هوکشتاین فرستاده ویژه امریکا به منطقه و برت مک گورک، فرستاده امریکا به خاورمیانه دیدار کند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه دیدارهای خود با مقامات امریکایی را برای آینده جنگ دارای اهمیت بالایی دانست و نسبت به هرگونه عملیاتی که ممکن است در لبنان مورد نیاز باشد، ابراز آمادگی کرد.

گالانت خاطرنشان کرد که سفرش به امریکا به دعوت همتای امریکایی خود انجام شده است و امریکا را مهم‌ترین متحد اصلی رژیم صهیونیستی خواند و افزود: روابط ما به ویژه در این روزها بسیار مهم است. شاید بیشتر از هر وقت دیگری. من با وزیر دفاع، وزیر خارجه و چند تن از مقامات ارشد دولت امریکا دیدار می کنم و درباره اوضاع غزه و لبنان گفت و گو خواهیم کرد.

وی در ادامه به اهمیت انتقال به مرحله سوم جنگ در نوار غزه و گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت امریکا در باره این موضوع اشاره کرد و گفت: من می‌دانم که ما به همکاری قوی میان اسرائیل و امریکا در این مساله خواهیم رسید.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا