سیاسی

هشدار رئیس ستاد ارتش امریکا:
حمله به لبنان، ایران را وارد عمل می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان این خطر را به همراه دارد که ایران در دفاع از حزب‌الله وارد عمل بشود.

میدل ایست نیوز: رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده روز یکشنبه گفت که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان این خطر را به همراه دارد که ایران در دفاع از حزب‌الله وارد عمل بشود و این رخداد می‌تواند به گسترش جنگ در منطقه بینجامد و نیروهای امریکایی را تهدید کند.

به گزارش «الحره» چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، گفت که ایران در صورت چنین اتفاقی حمایت بیشتری از حزب‌الله خواهد کرد، «به‌ویژه اگر احساس کنند موجودیت حزب‌الله به شدت در معرض تهدید قرار دارد».

براون این سخنان را در سفری که به بوتساوانا، واقع در جنوب قاره آفریقا، برای حضور در نشست وزرای دفاع کشورهای آفریقایی داشته است، بیان کرد.

براون همچنین با اشاره به کمک ایالات متحده به اسرائیل برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی ایران گفت که اما در صورت وقوع یک جنگ گسترده‌تر با حزب‌الله، احتمالا ایالات متحده نتواند به همان میزان به اسرائیل کمک کند.

وی گفت، دفع موشک‌های کوتاه‌بردی که حزب‌الله به طور مرتب به مرز اسرائیل شلیک می‌کند، دشوارتر است.

مقامات رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که اگر حزب‌الله لبنان از طریق مذاکرات مجبور به عقب‌نشینی از مرز نشود، به لبنان حمله خواهند کرد. همچنین علی‌رغم تلاش‌های امریکا برای ممانعت از تبدیل درگیری‌های کنونی حزب‌الله و اسرائیل در نواحی مرزی به یک جنگ تمام عیار، ارتش اسرائیل اعلام کرده که «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان مورد تأیید و بازبینی قرار گرفته است».

مقامات ایالات متحده تلاش می‌کنند که راه‌حلی دیپلماتیک برای این درگیری‌ها پیدا بشود. انتظار می‌رود که این مسئله در سفر این هفته یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، به واشنگتن مطرح شود و در دستور کار قرار بگیرد.

طی هشت ماه درگیری اسرائیل و حزب‌الله لبنان که به موازات جنگ غزه جریان دارد، بیش از ۴۰۰ نفر در لبنان، از جمله ۷۰ غیرنظامی، کشته شده‌اند. اسرائیل نیز تاکنون ۲۶ کشته داده است که ۱۰ نفر آنها غیرنظامی بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا