اجتماعی

کاهش 40 درصدی حوادث رانندگی در عراق

پس از راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌ها و خیابان‌های اصلی در عراق، سوانح رانندگی در این کشور طی سه ماهه اول سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافت.

میدل ایست نیوز: حیدر شاکر مدیر مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل راهنمایی و رانندگی در وزارت کشور عراق اعلام کرد که اداره متبوعش با اجرای سیستم تکنولوژی نوین و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در ماه مارس در برخی تقاطع‌ها و خیابان‌های اصلی، شاهد کاهش ۴۰ درصدی تخلفات و حوادث رانندگی در اولین فصل سال جاری بوده است.

به گزارش «الصباح»، شاکر افزود که بازرترین تخلفات رصدشده در دوربین‌های هوشمند، سرعت زیاد، گردش به راست، عبور از خط عابر پیاده، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه است.

وی بیان کرد که تلاش‌ها برای آماده‌سازی خیابان‌ها و تقاطع‌هایی که مشمول برنامه اداره راهنمایی و رانندگی برای نصب دوربین‌ها هستند، ادامه دارد.

گفتنی است اداره راهنمایی و رانندگی عراق از ثبت بیش از 7 هزار حادثه رانندگی در سال گذشته خبر داده و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را علت اصلی این تصادفات اعلام کرده بود.

در این باره زیاد القیسی، مدیر روابط عمومی راهنمایی و رانندگی عراق گفت که از بارزترین موارد ایجاد سانحه رانندگی، رانندگی با سرعت بالا، رانندگی خلاف جهت، عدم پایبندی به قوانین، حرف زدن با تلفن همراه، رانندگی در حالت خواب آلودگی یا مستی است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا